پیدا کردن مدارک گم شده

چگونه مدارک گم شده را پیدا کنیم ؟

برای مدارک گم شده و یا به سرقت رفته چه اقداماتی نیاز است ؟

با ما همراه باشید …..

سوال شما درباره مسائل حقوقی

درصورتی که مدارک شناسایی شما به سرقت رفتند و یا گم شدند با استفاده از روش هایی امکان پیدا شدن اونها وجود دارد .


اولین روش جستجو کردن در سایت سازمان ثبت احوال است :


برای این کار ابتدا وارد سایت سازمان ثبت احوال شوید بعد از قسمت خدمات الکترونیک گزینه مدارک پیدا شده را انتخاب کنید . بعد به بخش مدارک پیدا شده مراجعه کنید و با وارد کردن کد ملی و کد امنیتی از وضعیت مدارک خود مطلع شوید.


و یا آدرس https: //www.sabteahval.ir/Default.aspx?tabid= ٤١٨ رو وارد کنید و بعد با وارد کردن کدملی و کد امنیتی از وضعیت مدرک مفقود شده و یا سرقت شده اطلاع پیدا کنید . با اینکار متوجه می شوید که آیا مدارک شما به سازمان ثبت احوال برگشته یا نه ،در صورتی که بعد از وارد کردن مشخصات و جستجو مدرکی با شرایط ذکر شده توسط شما پیدا نشد مرحله بعد مراجعه به سایت اداره پست است .

دومین روش جستجو کردن در سایت اداره پست است :

امکان دارد شخصی مدارک شما را به صندوق پست بیندازد . و یا به یکی از دفاتر پستی تحویل دهد . شما می توانید با مراجعه به سامانه مدیریت اطلاعات اشیا و مدارک پیدا شده و انتخاب جستجوی پیدا شده ها از بالای صفحه و یا وارد کردن آدرس  http://postyafteh.post.ir/  ، وارد سامانه پست یافته شوید. سپس با وارد کردن مشخصات فردی شامل نام ، نام خانوادگی ، نام پدر و یا وارد کردن کد ملی و انتخاب نوع مدرک مربوطه مطلع شوید که آیا مدرک شما به صندوق پست و دفاتر پستی تحویل داده شده یا نه .

در صورت وجود مدرک موجود بودن و تاریخ تحویل آن به شما اطلاع داده خواهد شد .

شما می توانید به دفاتر پستی هم مراجعه کنید . در اینصورت اگر مدرک به طور اتفاقی به همان دفتر تحویل داده شده باشد ، می توانید با پرداخت مبلغی آن را در یافت کنید و اگر مدارک شما در آن دفتر نباشید میتوانید با پرداخت مبلغی و پرکردن فرم آدرس محل سکونت خود را بنویسید تا از طریق پست مدارک برای شما ارسال شود .

نکته ی حائز اهمیت این است که همه ی مدارک پیدا شد فقط تا ۶ ماه در اداره پست می مانند و بعد از آن از بین خواهند رفت پس بهتر است پس از مفقود شدن و یا سرقت شدن مدارکتان هر چه سریعتر به دفاتر پستی و سایت پست مراجعه کنید .

پس در صورت گم شدن و یا به سرقت رفتن مدارکتان میتوانید از طریق مراجعه به سایت سازمان ثبت احوال کشور ، سامانه پست یافته اداره پست و مراجعه به دفاتر پستی از وضیت مدارک خود مطلع شوید و آنها را بیابید .

اگر چک شما مفقود شده ( یعنی گم شده یا به سرقت رفته ) میتونید مقاله مرتبط با مفقودی چک رو مطالعه کنید .

امیدوارم مقاله ” چگونه مدارک گم شده را پیدا کنیم ” براتون مفید بوده باشه .

خوشحال میشیم اگر تجربه ای در مورد گم شدن مدارک دارید در قسمت دیدگاه بنویسید .

برای ارتباط مستقیم با وکلای موسسه حقوقی عدل پارسیان هم میتونید به صفحه تماس با ما در بالای صفحه مراجعه کنید .

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *